Sunday, December 11, 2005

Sundagsdraum på berlinsk

jeg drømmer dette: har toget frem til en av berlins mange bahnof , noen venter på meg der, det er sent på natt, og jeg har latt alle mine kolli passere i en linje ut fra berlin, til transatlantiske dimensjoner, og jeg går jo og grunner på dette, hvordan jeg skal klare meg i min minimale bekledning, ringer de få jeg kjenner i berlin, d ønsker ikke ta i mot meg, men jeg har en oldingehjarte av en telefon, tilnærmet flatt batteri, og tilslutt får jeg komme til ham i en leilighet som åpenbarer seg, vokser fra hans beskrevne hybelstørrel-se til ballsal med soverom&stuer på rekke og rad, samt sirlige plasseringer av kanonrek-ken av dvd-utgivelser, jeg går ganske blid og fornøyd ut i berlinske gater, og tenker at bygningene ikke tilhører noe annet sted enn dette.

No comments: