Wednesday, June 28, 2006

I swear I saw a tatoo on her thigh

jeg kunne blitt med deg hjem, det lå i lufta, den infrarøde strålevarmen, eller hylet fra tusen brasilianere kledt i gult og samba. jeg kunne blitt med deg hjem, det lå i øynene, linjene, og den oppspiste fotballkampen. jeg satt en hel kveld og venta, slik jeg har ventet i litteraturen, ventet i filmer, gjennom lange middagsselskap, og jeg sover en kort natt søvn, tangerer en drøm som mimer dagen, jeg står opp, huset er urryddig, fiskebollerester, oppvask, en gammel avis, begravelsene er holdt, de døde har ikke navn lenger, jeg har mista interessen for å dusje, jeg stjeler naboens morgenavis, bildet av pedro som leser, og brer stemmen utover bøkene, biblioteket, menneskene som tar notater ( de gjør vel det?), hvorfor er folk så redd for poesien? fordi den kan forandre deg, ditt syn på verden, skriver cathrine. jeg tar bussen med den samme sangen av motorpsycho fordi jeg elsker sluttlinja diet coke and disney blues, i m so tired (…) lets get some weed and chill out to pink floyd

3 comments:

Anonymous said...

ha språkets ironi, "ur-ryddig".

jepp.
s

Mona said...

"jeg kunne blitt med deg hjem"

"hylet fra tusen brasilianere kledt i gult og samba"

"jeg satt en hel kveld og venta, slik jeg har ventet i litteraturen, ventet i filmer"

Fleire dansesteg her, ja ü
Ville tatt ut urryddig, er berre morro eit halvt sekund, og tar lesekonsentrasjonen bort frå alt det andre fine.

"brer stemmen utover bøkene, biblioteket" - vakkert.
Fortsett, fortsett! Kram, M.

Anonymous said...

Hei!
Takk, hyggelig og fint å høre, Mona Lisa-smil.
Urryddig var en freudian slip. Stemmer i alle fall ikke med radio røynda...

Tusen takk.