Monday, November 15, 2004

danse Ambivalense

jeg veksler mellom å synes at besvarelsen min ligner et litteraturvitenskapelig mesterverk eller at den ikke duger som tegneserie i Prosopopeia. Sannheten er gjerne et konglomerat av nevnte dystopi/utopi.

jeg er meget glad for at bortimot et kvarter av min belastede biografi i går ble skjenket ekstrasporet til "The hours", trippelhistorien basert på en av de aller beste bøker som finnes i mitt personlige bibliotek, "Mrs. Dalloway. Virginia Woolfs liv i bilder og ord, er ikke rent forlystelig, men hva hun har manifestert gjennom skrift, derimot! Hennes frosne sitater, gjennopplivet av mennesker som faktisk kjente henne, gav nye mentale dreiningspunkter. Ord kan også holde oppe.

Dagene går, det nærmer seg fredag og akademisk avskjed med min lille Mehren-avhandling. Jeg gleder meg til å kunne danse i nattetimene, og være på Logen til nattehulls stengetid og bakeribrøds tilblivelse. Akkurat nå, innestengt på historisk lesesal, dufter jeg stjålet sjampo og drømmer om pulsvarmere.

No comments: