Tuesday, January 09, 2007

Det regner på syttitredje dagen



Originally uploaded by carinaebe.
så vi poster et bilde fra bedre tider, fra en hammock i Dubrovnik, vin på enlitersflaske, kroppene gyngende i kvelden og gitarmannens falske sødme, hva snakka vi om? de grelle lysene fra turistrestaurantene, eller kjølige isbarer, gatene i en fremmed by, å, jeg vet, og jeg holder det som en hemmelighet, her nå, kebabsjappen er stengt, de økologiske brødene lukter ikke godt, det dufter våt denim, det oser ikke sommer

8 comments:

c said...

å, Silje, takk for denne posten, det er et lykkelig bilde

(jeg har akkurat stått opp fra en natt i alkoholen, ser ut vinduet; det snør i Bergen! yes! jubel!)

Anonymous said...

Dette blei veldig negativt synest eg.

Mona said...

Hola:) Så kjekt å sjå dåke! Miss u!

Anonymous said...

Minner meg litt om den gangen vi hadde vin på niliters flasker. Vet ikke om vi hadde godt av det, men det er iallfall litt godt å tenke på.

Anonymous said...

Carina: ja, det er vel et lykkelig bilde, var vi ikke melankolske den kvelden også? Jeg lengter til Kroatia, til Hvar og hotellrestauranten, til den plutselige haglbygen over øya, til kvelder med billigvin og latter over vår professor de sports og til den beksvarte ikke-utsikten fra restauranten utenfor bymuren. Det var en hit, var det ikke?

Anonymous said...

Å ja, klart det var en hit! Kroatisk øl på stranda, var det første dagen? og franskmenn (haha), smoothies eller grønne drinker på fresh, is som var på huset, fiken, snorkling, Saramago..

Melankolske, vel, som du sier; vi vet jo hva vi snakket om

Anonymous said...

aa, ja, fresh, ja! eller motbydelige amerikanske damer paa den beromte fiskerestauranten paa korcula, det maa ogsaa inn i fortellingen<)

Decatur Auto Locksmith said...

Thank you for shaaring this